1. Визначення змісту компоненти
1. Оцінювання[1] – процес встановлення рівня навчальних досягнень учня/учениці в оволодінні змістом предмета відповідно до вимог чинних навчальних програм. Його результатом є педагогічна оцінка, яка відображається в оцінювальних судженнях і висновках учителя/учительки вербально, або в балах.
Оцінювання[2]
- це процес встановлення рівня результатів навчання здобувача фахової
передвищої освіти в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками
відповідно до вимог освітніх, освітньо-професійних програм.
Законом України «Про фахову передвищу освіту» передбачено:
-
«Система забезпечення закладами фахової
передвищої освіти якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої
освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) включає … забезпечення
релевантності, надійності, прозорості та об’єктивності оцінювання, що здійснюється у рамках освітнього процесу», - стаття
17, частина 2;
-
«Порушеннями академічної доброчесності у
закладі фахової передвищої освіти, крім передбачених Законом України "Про
освіту", є … необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження
оцінки результатів навчання здобувачів фахової передвищої освіти, їхніх творчих
здобутків», - стаття 26, частина 5;
-
«Особи, які навчаються в закладах фахової передвищої
освіти, мають право на … справедливе та об’єктивне оцінювання результатів
навчання», - стаття 54, частина 1.
2. Модель компоненти «ідеального» закладу
Система
оцінювання результатів навчання – це компонента, яка є узагальненням усіх
критерії оцінювання знань здобувачів освіти з навчальних дисциплін, прийнятих
рішеннями циклових комісій закладу, з урахуванням зазначених вище вимог
Законодавства України.
Система
оцінювання має передбачати:
– глибину знань (усвідомленість існуючих зв’язків між групами/галузями знань);
– гнучкість знань (тобто те, що входить до поняття «компетентність» - уміння застосовувати набуті знання в різних ситуаціях, знаходити оптимальні варіанти використання знань комбінувати знання);
– системність знань (усвідомлення структури знань, їх ієрархії і послідовності, тобто усвідомлення одних знань як базових для інших);
– міцність знань (тривалість збереження їх у пам’яті, відтворення їх у необхідних ситуаціях).
[1] Визначення подано в
трактуванні Міністерства освіти і науки України (наказ від 19.08.2016 №1009)
[2] Положення про організацію
освітнього процесу в Кіровоградському фаховому медичному коледжі ім.Є.Й.Мухіна
Система оцінювання студентів Кіровоградського медичного фахового коледжу ім.Є.Й.Мухіна
3. Дорожня карта впровадження Системи оцінювання
4. Процедури, періодичність, інструменти та критерії самооцінювання, внутрішнього моніторингу
ім. Є.Й.Мухіна є внутрішній моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти.
- протягом навчання студентів за обраною освітньою, освітньо-професійною програмою - від вступу до випуску;
- навчального семестру,
- наприкінці навчального року.
5. Аналіз, висновки, планування змін
- ефективності застосування даної системи оцінювання;
- можливості та доцільності внесення до неї змін, обумовлених новими державними нормативними актами, рішеннями/ пропозиціями/рекомендаціями з цього питання внутрішніх і зовнішніх стейкхолдерів (представників органів студентського самоврядування, адміністрації, викладачів, засновників, роботодавців, працівників Державної служби якості освіти, незалежних освітніх експертів (за наслідками зовнішнього аудиту).
Немає коментарів:
Дописати коментар
Дякуємо за Ваш коментар!