Педагогічна діяльність

 

1. Визначення змісту компоненти

   Система забезпечення якості педагогічної, інноваційної, методичної, дослідницької та іншої діяльності педагогічних працівників Кіровоградського медичного фахового коледжу ім. Є.Й.Мухіна – це комплекс чітких і прозорих критеріїв, правил, процедур визначення рівня зазначених діяльності педагогічних працівників.

   Дана система розроблена з урахуванням наступних державних та внутрішніх нормативно-правових актів:

Терміни, які вживаються в даному кейсі, повністю відповідають визначенням у зазначених документах.

2. Модель компоненти «ідеального» закладу

        Внутрішня політика. Процедури. Правила

2.1. Внутрішня політика фахового коледжу щодо забезпечення якості педагогічної, інноваційної, методичної, дослідницької та іншої діяльності педагогічних працівників:
- визначена (сформульована) та оприлюднена в Положенні про рейтингову систему оцінки діяльності викладачів та циклових комісій у Кіровоградському медичному коледжі ім. Є.Й. Мухіна, затвердженому педагогічною радою (протокол №1 від 28.08.2020 р.), погодженому зборами первинної профспілкової організації працівників та студентів закладу (протокол № 11 від 25.08.2020 р.), Положенні про планування та облік навчальної роботи, переліки основних видів методичної,інноваційної, наукової, організаційної діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників Кіровоградського медичного фахового коледжу ім.Є.Й.Мухіна, інших внутрішніх нормативних актах;
- спрямована на реалізацію заходів щодо забезпечення якості викладацької та іншої діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації освітньої/освітньо-професійної програми;
- покликана забезпечувати:
  • кадрову політику формування колективу викладачів, рівень освіти, професійної кваліфікації яких відповідає вимогам законодавства та дозволяє якісно реалізувати освітню/освітньо-професійну програму;
  • всебічну підтримку, мотивацію та заохочення педагогічних працівників до ефективної творчої викладацької, інноваційної, дослідницько-пошукової та методичної діяльності, неперервної самоосвіти (підвищення кваліфікації, залучення до наукової та іншої роботи),
  • комплексне оцінювання зазначеної діяльності шляхом атестації (за можливості – сертифікації), за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання відповідно до умов та порядку присвоєння кваліфікаційних категорій.
2.2. Забезпечення якості педагогічної діяльності педагогічних працівників

2.2.1. Процедури забезпечення якості педагогічної, інноваційної, методичної, дослідницької та іншої роботи педагогічних працівників у фаховому коледжі та її самооцінювання:
- розробка та обговорення (з залученням стейкхолдерів) внутрішніх нормативних актів, які регламентують дані питання (у т.ч. посадових інструкцій), методичних рекомендацій, настанов тощо, а також освітніх/освітньо-професійних програм, за якими мають здійснювати викладацьку, методичну та іншу діяльність педагогічні працівники;
- оприлюднення зазначених документів, ознайомлення з їхнім змістом та вимогами педагогічних працівників;
- організація науково-методичного, інформаційного забезпечення, планування та проведення методичних заходів у напрямку підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- мотивація/заохочення педпрацівників до якісного викладання, участі в інноваційній, методичній, пошуково-дослідницькій, іншій діяльності;
- контроль з боку адміністрації за якістю викладацької, методичної, пошуково-дослідницької, інноваційної роботи педагогічних працівників;
- атестація педагогічних працівників закладу відповідно до чинного законодавства;
- внутрішній моніторинг якості діяльності педагогів;
- вивчення документації, спостереження за проведенням навчальних занять та позааудиторних заходів;
- інтерв’ю власне педагогічного працівника та студентів, у яких він викладає;
- визначення рейтингу викладачів (щорічно) за відповідним Положенням, затвердженим педагогічною радою (протокол №1 від 28.08.2020 р.)

2.2.1. Правила оцінювання/самооцінювання якості роботи викладача:
  • оцінюванню підлягають штатні педагогічні працівники;
  • оцінювання здійснюється шляхом визначення та узагальнення їх індивідуальних рейтингів за відповідним Положенням (п.2.2.1), опрацювання даних внутрішнього моніторингу, самооцінювання, студентського опитування;
  • визначення рейтингів педагогічних працівників та оцінювання/ самооцінювання їхньої педагогічної, інноваційної, методичної, дослідницької, іншої діяльності проводиться протягом навчального року, аналізується та узагальнюється наприкінці кожного навчального року (червень).
  • з метою розширення участі здобувачів освіти в моніторингу якості освіти та оцінюванні якості діяльності педагогічних працівників може бути впроваджена система студентського моніторингу якості освіти як ситуативного чи постійного, а також соціологічні опитування студентів і випускників (цю роботу проводять органи студентського самоврядування).
  • результати оцінювання та рейтингові списки педагогічних працівників оприлюднюються на офіційному веб-сайті закладу.

3. Дорожня карта забезпечення якості діяльності та оцінювання/ самооцінювання педагогічних працівників


4. Критерії оцінювання/самооцінювання якості роботи викладача

  • ефективність планування педагогічними працівниками своєї (викладацької, методичної тощо) діяльності, у тому числі під час організації дистанційного/змішаного освітнього процесу в рамках виконання освітньої/освітньо-професійної програми;
  • забезпечення педагогічними працівниками організації та проведення навчальних та практичних занять, позааудиторних заходів, які формують визначені державними стандартами компетентності у відповідній сфері;
  • об’єктивність оцінювання знань студентів, відповідність виставлених педагогом оцінок балам, які отримують здобувачі освіти під час директорських контрольних робіт, екзаменів чи інших видів незалежної перевірки рівня знань, моніторингових досліджень, використання формувального оцінювання;
  • культура ведення занять, позааудиторних заходів, спілкування зі здобувачами освіти, дотримання засад студентоцентризму та партнерства в навчанні;
  • постійний зв’язок із батьками студентів, роботодавцями, іншими стейкхолдерами в рамках підготовки здобувачів освіти за освітньою/освітньо-професійною програмою;
  • постійне вдосконалення професійної компетентності, підвищення кваліфікації, самоосвіта, вивчення і впровадження  сучасних освітніх технологій, перспективного та/чи інноваційного досвіду викладання;
  • раціональне застосування інноваційних педагогічних методик і технологій, ІКТ тощо;
  • публікації в педагогічних, медичних, наукових виданнях та/або створення власних посібників, підручників, у т.ч. - електронних;
  • участь у фахових конкурсах, дослідницько-пошукових, науково-практичних, педагогічних конференціях, семінарах різного рівня;
  • ведення власного блогу, сайту, спрямованого на посилення засвоєння здобувачами освіти програмового матеріалу з даної дисципліни;
  • ефективність використання навчального кабінету, лабораторії (за наявності);
  • участь у методичних та педагогічних активностях закладу, міста, області, країни;
  • думки і відгуки про роботу викладача здобувачів освіти, батьків, голів циклових комісій тощо;
  • своєчасність та рівень якості ведення документації;
  • навчальне та науково-методичне забезпечення викладання, застосування мотивувального освітнього середовища при викладанні за освітньою/освітньо-професійною програмою;
  • безумовність дотримання принципів академічної доброчесності, культури якості.

5. Аналіз, висновки, планування змін

Як і всі компоненти даної Системи, показники, отримані шляхом вивчення досвіду роботи та щорічних звітів, рейтингового оцінювання, внутрішнього моніторингу, опитування студентів, самооцінювання діяльності педагогічних працівників тощо, аналізуються та узагальнюються, робляться висновки, оприлюднюються (доводяться до відома власне викладачів, можуть виноситись на розгляд методичної, педагогічної ради або розмішуються на сайті закладу).
За цими матеріалами можуть прийматись певні організаційні чи кадрові управлінські рішення, спрямовані на усунення виявлених недоліків або заповнення певних прогалин у забезпеченні якості викладацької діяльності педагогів, надання їм методичної допомоги, організація наставництва. Узагальненою (комплексною) оцінкою педагогічній діяльності викладачів служить атестація та/або сертифікація (за можливості). 
Така робота є безперервною, тож отримані дані та організаційні, управлінські рішення обов’язково мають лягати в основу планування роботи закладу щодо реалізації даного кейсу на наступний період, включаючи регуляцію механізмів заохочення/мотивації до подальшого професійного розвитку.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякуємо за Ваш коментар!