Система оцінювання навчальних досягнень студентів Кіровоградського медичного фахового коледжу ім. Є.Й.Мухіна складається з Положень/Критеріїв оцінювання, прийнятих і затверджених на засіданнях циклових комісій коледжу з урахуванням специфіки навчальних дисциплін та рівня освіти.
У закладі діє Положення про систему (критерії, правила і процедури) оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти
Дана Система оцінювання покликана:
- забезпечити прозорість та об’єктивність процесу оцінювання навчальних досягнень студентів;
- мотивувати та активізувати діяльність студентів та викладачів;
- забезпечити якість провадження освітньої діяльності викладачами;
- формувати робочі програми з навчальних дисциплін.
Оцінювання - це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальних програм. Об'єктом оцінювання навчальних досягнень студентів є знання, вміння та навички, досвід практичної діяльності студентів, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
Основними функціями оцінювання навчальних досягнень студентів є:
- контролююча, що передбачає визначення рівня досягнень окремого студента, виявлення рівня готовності до засвоєння нового матеріалу, що дає змогу викладачу, відповідно, планувати й викладати навчальний матеріал;
- навчальна, що зумовлює таку організацію оцінювання навчальних досягнень студентів, коли здійснення оцінювання сприяє повторенню, вивченню, уточненню й поглибленню знань, їх систематизації, вдосконаленню навичок і вмінь;
- діагностико-коригувальна, що передбачає з'ясування причин труднощів, які виникають в студента в процесі навчання, виявлення прогалин у знаннях і вміннях та внесення коректив, спрямованих на усунення цих прогалин у діяльність студента і педагога;
- стимулювально-мотиваційна, що визначає таку організацію оцінювання навчальних досягнень студентів, коли здійснення оцінювання стимулює бажання поліпшити свої результати, розвиває відповідальність, сприяє змагальності студентів, формує позитивні мотиви навчання;
- виховна, що полягає у формуванні вміння відповідально й зосереджено працювати, застосовувати прийоми контролю й самоконтролю, сприяє розвитку працелюбності, активності, та інших позитивних якостей особистості.
- При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
- характеристика відповіді студента: правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність;
- якість знань (повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність);
- сформованість загальноосвітніх та предметних умінь і навичок;
- рівень володіння розумовими операціями: уміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
- досвід творчої діяльності (уміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
- самостійність оцінних суджень.
Характеристики якості знань взаємопов’язані між собою і доповнюють одна одну.
Повнота знань – кількість знань, визначених навчальною програмою.
Глибина знань – усвідомленість існуючих зв’язків між групами знань.
Гнучкість знань:
- уміння студентів застосовувати набуті знання в стандартних і нестандартних ситуаціях;
- знаходити варіативні способи використання знань;
- уміння комбінувати новий спосіб діяльності з уже відомих.
Системність знань – усвідомлення структури знань, їх ієрархії і послідовності, тобто усвідомлення одних знань як базових для інших.
Міцність знань – тривалість збереження їх у пам’яті, відтворення їх у необхідних ситуаціях.
Критерії оцінювання з кожної навчальної дисципліни, за всіма видами робіт наведені у робочих програмах навчальних дисциплін з усіх предметів.
Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі:
- виконання всіх видів навчальної діяльності, передбачених освітньою, освітньо-професійною програмою;
- глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах;
- уміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку;
- характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо);
- уміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
- уміння аналізувати достовірність одержаних результатів.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Дякуємо за Ваш коментар!