Система оцінювання знань студентів

     Система оцінювання навчальних досягнень студентів Кіровоградського медичного фахового коледжу ім. Є.Й.Мухіна складається з Положень/Критеріїв оцінювання, прийнятих і затверджених на засіданнях циклових комісій коледжу з урахуванням специфіки навчальних дисциплін та рівня освіти.

Дана Система оцінювання покликана:

  • забезпечити прозорість та об’єктивність процесу оцінювання навчальних досягнень студентів;
  • мотивувати та активізувати діяльність студентів та викладачів;
  • забезпечити якість провадження освітньої діяльності викладачами;
  • формувати робочі програми з навчальних дисциплін.
     Оцінювання - це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальних програм. Об'єктом оцінювання навчальних досягнень студентів є знання, вміння та навички, досвід практичної діяльності студентів, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності. 

Основними функціями оцінювання навчальних досягнень студентів є:   

  • контролююча, що передбачає визначення рівня досягнень окремого студента, виявлення рівня готовності до засвоєння нового матеріалу, що дає змогу викладачу, відповідно, планувати й викладати навчальний матеріал;   
  • навчальна, що зумовлює таку організацію оцінювання навчальних досягнень студентів, коли здійснення оцінювання сприяє повторенню, вивченню, уточненню й поглибленню знань, їх систематизації, вдосконаленню навичок і вмінь;
  • діагностико-коригувальна, що передбачає з'ясування причин труднощів, які виникають в студента в процесі навчання, виявлення прогалин у знаннях і вміннях та внесення коректив, спрямованих на усунення цих прогалин у діяльність студента і педагога;
  • стимулювально-мотиваційна, що визначає таку організацію оцінювання навчальних досягнень студентів, коли здійснення оцінювання стимулює бажання поліпшити свої результати, розвиває відповідальність, сприяє змагальності студентів, формує позитивні мотиви навчання;
  • виховна, що полягає у формуванні вміння відповідально й зосереджено працювати, застосовувати прийоми контролю й самоконтролю, сприяє розвитку працелюбності, активності, та інших позитивних якостей особистості. 
  • При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися: 
  • характеристика відповіді студента: правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність;
  • якість знань (повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність);
  • сформованість загальноосвітніх та предметних умінь і навичок;
  • рівень володіння розумовими операціями: уміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
  • досвід творчої діяльності (уміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
  • самостійність оцінних суджень. 
    Характеристики якості знань взаємопов’язані між собою і доповнюють одна одну. 
Повнота знань – кількість знань, визначених навчальною програмою. 
Глибина знань – усвідомленість існуючих зв’язків між групами знань. 
Гнучкість знань:
  • уміння студентів застосовувати набуті знання в стандартних і нестандартних ситуаціях;
  • знаходити варіативні способи використання знань;
  • уміння комбінувати новий спосіб діяльності з уже відомих. 
Системність знань – усвідомлення структури знань, їх ієрархії і послідовності, тобто усвідомлення одних знань як базових для інших.
Міцність знань – тривалість збереження їх у пам’яті, відтворення їх у необхідних ситуаціях. 
Критерії оцінювання з кожної навчальної дисципліни, за всіма видами робіт наведені у робочих програмах навчальних дисциплін з усіх предметів.
Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі:
  • виконання всіх видів навчальної діяльності, передбачених освітньою, освітньо-професійною програмою;
  • глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах; 
  • уміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку;
  • характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо);
  • уміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
  • уміння аналізувати достовірність одержаних результатів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякуємо за Ваш коментар!