Підготовка здобувачів освіти

 

1. Визначення змісту компоненти

Регламентація - сукупність правил, що регламентують, регулюють, обмежують чию-небудь діяльність .
Зміст понять, які входять до даної компоненти, розкриває Закон України «Про фахову передвищу освіту». Це «…забезпечення дотримання вимог правової визначеності, оприлюднення та послідовного дотримання нормативних документів закладу фахової передвищої освіти, що регулюють усі стадії підготовки здобувачів фахової передвищої освіти (прийом на навчання, організація освітнього процесу, визнання результатів навчання, переведення, відрахування, атестація тощо).
Таким чином даний кейс містить інформацію, пов’язану з забезпеченням якості організаційного, інформаційного, педагогічного, медичного, психологічного супроводу освітньої діяльності кожного здобувача освіти від моменту прийому на навчання до його завершення (винятково в правовому полі).

2. Модель компоненти «ідеального» закладу

2.1. Внутрішня політика фахового коледжу щодо регламентації всіх стадій підготовки здобувачів фахової передвищої освіти згідно з законодавством та нормативною документацією:

- визначена Статутом Кіровоградського медичного фахового коледжу ім.Є.Й.Мухіна, чинним Положенням про організацію освітнього процесу в Кіровоградському медичному коледжі ім. Є.Й. Мухіна, іншими документами, оприлюднена на сайті;
- спрямована на створення належних умов для дотримання вимог законодавства та документації внутрішньої чинності щодо надання освітніх послуг здобувачам фахової передвищої освіти на всіх стадіях підготовки – від прийому на навчання до отримання документів про освіту;
- передбачає документально-правове врегулювання забезпечення якісної інформаційної підтримки та відкритості, педагогічного супроводу здобувачів освіти протягом усього періоду навчання за обраною освітньою (освітньо-професійною) програмою відповідно до чинного законодавства;
- реалізується через управлінську діяльність (кейс 3) та провадження освітнього процесу за освітніми, освітньо-професійними програмами (кейс 4).

2.2. Процедури регламентації всіх стадій підготовки здобувачів фахової передвищої освіти згідно з законодавством та нормативною документацією:

  • опрацювання чинної нормативно-правової бази в галузі ФПО;
  • розроблення (перегляд) і систематизація документів внутрішньої чинності, які регламентують усі стадії підготовки здобувачів освіти;
  • залучення до процесу розроблення (перегляду) внутрішньої документації внутрішніх та зовнішніх стейкхолдерів;
  • схвалення та затвердження внутрішніх документів;
  • оприлюднення їх на сайті та доведення до відома всіх учасників освітнього процесу;
  • розроблення критеріїв і процедур самооцінювання діяльності закладу в цій галузі та впливу на процеси;
  • постійний контроль за дотриманням вимог та/чи рекомендацій законодавства, галузевої, міжгалузевої нормативно-правової бази, документів внутрішньої чинності учасниками освітнього процесу на всіх стадіях підготовки здобувачів фахової передвищої освіти;
  • аналіз, висновки якого лягають в основу управлінських рішень.

2.3. Індикатори (показники) моделі «ідеального закладу»

Модель даної компоненти «ідеального» закладу передбачає:
- вивчення законодавства України та підзаконних міжгалузевих і галузевих нормативно-правових актів щодо підготовки здобувачів фахової передвищої освіти в закладі на всіх стадіях – від вступу до закінчення навчання і працевлаштування;
- розробку, обговорення, затвердження й публікацію (оприлюднення) документів внутрішньої чинності, які регламентують усі стадії підготовки майбутніх фахівців за акредитованими освітніми, освітньо-професійними програмами;
- дотримання усіх норм зазначених вище документів у процесі надання студентам фахової передвищої освіти.

3. Дорожня карта компоненти

4. Критерії самооцінювання

Самооцінювання даної реалізації компоненти в закладі відбувається щорічно у серпні в рамках підготовки закладу до нового навчального року. Основним методом збору інформації є вивчення документації, допоміжним може слугувати опитування (інтерв’ю чи анкетування) адміністрації, учасників освітнього процесу. При цьому враховуються зміни в законодавстві, оновлення нормативної документації тощо.
Самооцінювання відбувається шляхом заповнення останньої колонки таблиці (проставляється кількість балів) за наступною шкалою:
- 1 бал – внутрішній документ відсутній (застарілий чи повністю не відповідає вимогам законодавства) та /або неоприлюднений;
- 2 бали – внутрішній документ розроблений, опублікований на сайті, але потребує перегляду і внесення змін (модернізації);
- 3 бали – внутрішній документ повністю відповідає вимогам законодавства, оприлюднений і працює.
Форма самооцінювання регламентації всіх стадій підготовки здобувачів фахової передвищої освіти згідно з законодавством та нормативною документацією

Стадії підготовки здобувачів фахової передвищої освіти

Законодавство (нормативно-правова база)

Необхідні для регулювання всіх стадій підготовки здобувачів фахової передвищої освіти нормативні  документи, що мають бути розроблені і затверджені в закладі відповідно до законодавства

Бали

1. Формування якісного контингенту абітурієнтів – майбутніх здобувачів фахової передвищої освіти

Закон України «Про фахову передвищу освіту», розділ I, стаття 3

Положення про організацію і проведення профорієнтаційної роботи в медичному фаховому коледжі

Положення про соціологічні дослідження в медичному фаховому коледжі, Положення про підготовчі курси в медичному фаховому коледжі

 

2.     Прийом  на навчання

ü Закон України «Про фахову передвищу освіту», розділ VII, стаття 43,

ü Наказ МОН від 29.10.2021 р.  № 1159 "Про затвердження Умов прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти в 2022 році"

ü Порядок подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої (фахової передвищої) освіти України в 2021 році, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 25.06.2021 р. № 712

Правила прийому на навчання до медичного фахового коледжу;

Положення про приймальну комісію медичного фахового коледжу;

Програми вступних випробувань в медичному фаховому коледжі;

Порядок подання і розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладу фахової передвищої освіти;

Положення про доступ до публічної інформації в медичному фаховому коледжі 

 

3.  Організація освітнього процесу

Закон України «Про фахову передвищу освіту», розділ VIII, стаття 45;

Положення про акредитацію освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 01.07.2021 р. № 749;

Стандарт фахової передвищої освіти освітньо-професійного ступеня фаховий

молодший бакалавр галузі знань 22 Охорона здоров’я за спеціальністю

223 Медсестринство, затверджений та введений у дію наказом Міністерства освіти і науки України

від 08.11.2021 №1202.

    

Порядок призначення і виплати стипендій, затверджений Постановою КМУ №882 від 12.07.2004 р. зі змінами від 01.09.2021 (Постанова КМУ № 933).

 

Порядок організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти (Постанова КМУ від 15.12.2021 р. № 1321);

Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 р. № 1669;

Правила пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 15.08.2016 р. № 974;

Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджене наказом Державним комітетом України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. № 15;

Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці  та безпеки життєдіяльності в закладах, установах, організаціях, підприємствах, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.04.2006 р. № 304

Власне освітній процес

Статут медичного фахового коледжу;

Положення про організацію освітнього процесу в медичному фаховому коледжі;

Положення про організацію освітнього процесу для заочної форми навчання в  медичному фаховому коледжі;

Наказ «Про забезпечення функціонування української мови як державної медичному фаховому коледжі;

Положення про порядок та умови здійснення вибору здобувачами освіти вибіркових дисциплін у медичному фаховому коледжі;

Положення про дистанційне навчання в медичному фаховому коледжі ;

Положення про відпрацювання пропущених занять та поточних незадовільних оцінок у медичному фаховому коледжі;

Положення про контроль знань, умінь і навичок студентів у медичному фаховому коледжі;

Положення про відділення загальноосвітньої підготовки медичного фахового коледжу;

Положення про відкриті заняття в медичному фаховому коледжі;

Положення про циклову комісію медичного фахового коледжу;

Положення про проведення тижнів циклових комісій у медичному фаховому коледжі;

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в медичному фаховому коледжі ;

Положення про академічну доброчесність у медичному фаховому коледжі.

  Освітні (освітньо-професійні) програми

Положення про групи забезпечення спеціальностей у медичному фаховому коледжі;

Положення про освітні (освітньо-професійні) програми в медичному фаховому коледжі.

Контроль знань (заліки, екзамени)

Положення про контроль знань, умінь і навичок студентів у медичному фаховому коледжі;

Положення про екзамени та заліки в  медичного фахового коледжу;

Положення про порядок створення та організацію роботи екзаменаційної комісії у медичному фаховому коледжі;

Положення про державну підсумкову атестацію студентів медичного фахового коледжу, які здобувають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста з одночасним завершенням здобуття повної загальної середньої освіти;

Тимчасовий порядок проведення екзаменів здобувачів освіти у період карантину із використанням технічних засобів.

Стипендіальне забезпечення

Положення про порядок призначення і виплати стипендії студентам медичного фахового коледжу;

Студентське самоврядування

Положення про студентське самоврядування медичного фахового коледжу;

Положення про студентську раду гуртожитку медичного фахового коледжу;

Положення про студентський старостат медичного фахового коледжу;

Положення про старостат академічної групи медичного фахового коледжу

Виховна робота

Положення про організацію виховного процесу в медичного фахового коледжу;

Положення про права, обов'язки та дисциплінарну відповідальність студента медичного фахового коледжу;

Положення про раду профілактики правопорушень медичного фахового коледжу;

Положення про організацію чергування педагогічних працівників медичного фахового коледжу;

Положення про організацію чергування в гуртожитку медичного фахового коледжу

Практика

Положення про організацію та проведення практики студентів;

Положення про безпосереднє керівництво виробничою та переддипломною практикою студентів;

Положення про методичне керівництво виробничою та переддипломною практикою студентів медичного фахового коледжу

 Пошуково-дослідницька робота, конкурси

Положення про організацію та проведення науково-дослідницької роботи студентів медичного фахового коледжу;

Положення про організацію роботи предметних гуртків у медичного фахового коледжу;

Положення про регіональний конкурс фахової майстерності;

Положення про проведення конкурсу профмайстерності серед студентів

Безбар’єрне, безпечне освітнє середовище

Умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами в медичному фаховому коледжі;

Порядок супроводу (надання допомоги) з особливими потребами в медичному фаховому коледжі;

Положення про роботу з охорони праці, безпеки життєдіяльності в медичному фаховому коледжі

 

4.    Визнання  результатів навчання

Закон України «Про освіту», стаття 34, 38

Закон України «Про фахову передвищу освіту», розділ ІI, стаття 7, розділ IV, стаття 17

Положення визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти у медичному фаховому коледжі

 

5.  Переведення здобувачів освіти

Порядок переведення здобувачів фахової передвищої освіти, які навчаються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету, до інших закладів фахової передвищої освіти для завершення навчання за рахунок коштів державного або місцевого бюджету (Постанова КМУ від 14.07.2021 р. № 724

Положення про переведення студентів з навчання за рахунок юридичних осіб (за контрактом) на навчання за рахунок коштів державного бюджету;

Положення про надання академічної відпустки, повторного навчання, переведення, поновлення та відрахування студентів медичного фахового коледжу;

Положення про порядок перезарахування навчальних дисциплін та ліквідацію академічної різниці в медичного фахового коледжу

 

6.Відрахування здобувачів освіти

Закон України «Про фахову передвищу освіту», розділ VII, стаття 44;

Положення про порядок відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення осіб, які навчаються у закладах вищої освіти, а також надання їм академічної відпустки (наказ Міністерства освіти і науки від 18.01.2018 р. № 54)

Положення про надання академічної відпустки, повторного навчання, переведення, поновлення та відрахування студентів медичного фахового коледжу

 

7.  Атестація здобувачів освіти

Закон України «Про фахову передвищу освіту», розділ ІV, стаття 21, розділ VІІІ, стаття 51;

Порядок атестації здобувачів ступеня фахової передвищої освіти та ступенів вищої освіти на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту (Постанова КМУ від 19.05.2021 р. № 497);

Розпорядження КМУ від 28 грудня 2021 р. № 1744-р "Про затвердження плану заходів щодо створення мережі екзаменаційних центрів на період до 2030 року"

Положення про організацію та порядок проведення державної атестації студентів медичного фахового коледжу;

Положення про державну підсумкову атестацію студентів медичного фахового коледжу, які здобувають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста з одночасним завершенням здобуття повної загальної середньої освіти;

 

Положення про перескладання та повторне складання ліцензійних інтегрованих іспитів Крок М

 

8.    Випуск і подальше працевлашту-вання здобувачів освіти

Закон України «Про фахову передвищу освіту», розділ V, стаття 29, розділ ІХ, стаття 56;

Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2021  № 466 «Про документи про фахову передвищу освіту»

Примірне Положення про порядок замовлення, видачі, обліку документів про вищу освіту та додатків до дипломів;

Положення про відділ сприяння працевлаштуванню випускників медичного фахового коледжу

 



5. Аналіз, висновки, планування змін

Після проходження щорічного самооцінювання результати узагальнюються аналітичною довідкою, яка містить висновки з зазначенням недоліків та рекомендації щодо їх усунення.
За необхідності видається наказ директора щодо створення робочої групи (або призначення відповідальної особи) за розробку проєкту нового чи модернізацію застарілого внутрішнього Положення чи іншого документу.
При цьому можуть бути враховані результати внутрішнього моніторингу управлінської діяльності чи інших напрямів, якщо вони містять інформацію, дотичну до даного питання.







Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякуємо за Ваш коментар!