Загальні принципи оцінювання здобувачів освіти*
(за A.M. Алексюк, Норман Е.Гронлунд та ін.)
- об’єктивність: оцінювання спирається на науково обґрунтовані критерії визначення успішності, параметри дослідження рівня навченості, базується на засадах гуманізму і демократизму;
- систематичність і системність: конкретизація запланованих результатів навчання , оцінювання має відповідати структурним компонентам змісту вивченого матеріалу,проводитись на всіх етапах освітнього процесу з використанням різноманітних методів оцінювання;
- відкритість (наочність): оцінювання проводиться за однаковими критеріями для всієї групи оцінюваних, критерії оцінювання відомі до початку оцінювання, результати оцінювання повідомляються, виконується аналіз результатів оцінювання (зворотний зв’язок суттєвий чинник ефективного оцінювання);
- диференційованість: врахування індивідуальних можливостей учнів(студентів): рівня навченості, їх інтелектуальних здібностей;
- плановість: аналіз і оцінювання мають здійснюватися не стихійно, а з дотриманням певного плану.
* Канівець Т.М. Основи педагогічного оцінювання: [навчально-методичний посібник] / Ніжин: ПП Лисенко М.М., 2012. — 102 с. Режим доступу: http://surl.li/bzntz
Загальні критерії оцінювання
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти
(наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13.04.2011 № 329)
Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану
(наказ Міністерства освіти і науки України 21.08.2013 № 1222 зі змінами)
Немає коментарів:
Дописати коментар
Дякуємо за Ваш коментар!